Inzain Girona Gravel Camp Ride-rapport

Tien blije grindliefhebbers gingen naar Girona voor Inzain's Gravel Camp. Als je wilt, kun je hier een video over onze ervaring bekijken.

Dag 1 Anglés

Elke dag begon met een luxe ontbijt in het iconische La Fabrica, het fietscafé onder de fietscafés. Elke dag kregen we een nieuwe variëteit aan pap, yoghurt, broodje en minstens twee van hun ongelooflijk goede koffiesoorten. Ze hielden een speciale opening voor ons, een zeer goede start van de dagen.

Een kortere rit naar de kassa vanaf het hotel langs de noordelijke oever van de rivier, koffie in Anglés en dan via de zuidkant naar huis. Niet zoveel hoogtemeters, maar wel een mooie rit zonder enige uitdaging, misschien is mijn computerhouder dan een eigen leven gaan leiden 🙂

Via Verde

We hadden besloten ons een weg te banen door Tripadvisor's lijst met de beste restaurants in Girona (behalve die met sterren in de Michelingids). De eerste avond was het Pizzeria Marghe, nummer één op de lijst. De pizza's waren van wereldklasse, dat moet worden toegegeven.

Dag 2 Emporda

Na het ontbijt vertrokken we voor een rit van negen mijl richting Emporda. We volgen de rivier naar het oosten over zeer vloeiende wegen, lekker snel en absoluut geweldig. Een misrekening was dat Rustik, een ander heel beroemd café dat bedoeld was voor de lunch, plotseling gesloten was, maar er waren alternatieven voor wie dat wilde in het naburige dorp. Ook vandaag geen beklimmingen, hoogtemeters net zoals thuis in Stockholm.

Champagne-grind

Dag 3 Bunyoles

Dit was mijn favoriete dag, geweldige wegen, wat klimmen en daarna koffie op de steiger van Banny Vale, die direct uitsteekt in het meer. Levenskwaliteit buitengewoon!

Het had die nacht een beetje geregend, dus op één plek hadden we wat lekkere pindakaasmodder (degenen onder jullie die in Kansas zijn geweest, weten misschien hoe het is). We hadden ook een kettingsprong, maar deze werd met gezamenlijke inspanningen beheerd.

Banny Vales

De weg naar huis ging grotendeels bergafwaarts over vingergrind, Via Verde en een stukje asfalt, het bier bij de finish was als een klap in het gezicht! Het restaurant van vanavond was La Piccola, zeer onopvallende buitenkant en stalen luiken met graffiti, maar schijn bedriegt. Een echt juweeltje van een restaurant, ik had de beste Caprese ooit in mijn leven, goede wijn uit Emporda maakte het niet erger.

Dag 4 Santa Valles – Traka

Eerste dag met wat meer hoogte en een aantal echte beklimmingen. De route volgde een deel van de Traka, de beroemde grindrace die eind april plaatsvindt.

Het laatste deel van de klim was behoorlijk zwaar, bosbouwmachines waren de 18%-heuvel afgereden en hadden deze modderig gemaakt, zelfs de sterksten werden verslagen. De wegen waren kronkelig met afwisselend bos, vlakte en velden. We passeerden een spannende plek, we kozen ervoor om het de "medicijnenfabriek" te noemen, verschillende GROTE honden werden vastgeketend met RUWE kettingen en daarna een 22%-helling als bonus :).

Lunch op een hele toffe plek, ze hebben een aantal Spaanse specialiteiten voor ons samengesteld. Super lekker. De terugkeer bood meer klim- en autovrije, volkomen magische wegen.

's Avonds was het tijd voor het degustatiemenu bij de Mimol, heel erg lekker.

Dag 5 Rocacorba

De meest iconische klim van Girona, maar voor ons op grind. Stoer, steil en prachtig. Sommigen van ons maakten een kinderreisje en sommigen een excursie naar Tossa de Mar.

We kwamen 's avonds weer bij elkaar voor een eenvoudiger diner in het hotel.

Dag 6 Rustdag – Dali Museum in Figueres

Als je de kans krijgt, breng dan een bezoek, het is een ervaring op zich.

Dag 7 De vulkaantour

Volgens de voorspelling was het weer een beetje uitdagend, dus kozen we voor een kortere tour. Deze ging door de grootste open vulkanische krater van Europa, maar er was niets te zien, het is zo groot dat het voelde als een gewoon landschap.

Ook al was de tocht iets korter, ongeveer 50 km, het was echt heel leuk. Precies de juiste mix van champagnegrind, licht bochtige singletracks verbonden door kortere asfaltetappes.

Sommigen van ons hadden honger naar vis en stuurden onze weg naar Octopus, een heel goed visrestaurant, ook al had het decor een beetje een "gloeilampenromantiek" karakter.

Dag 8 Zeeotter Europa

Het was de bedoeling dat we het grootste deel van dit circuit zouden rijden, maar het regende, dus sommigen kozen ervoor om een deel ervan te rijden, terwijl de rest van ons wachtte op de regen en in plaats daarvan een asfaltrit maakte toen de zon weer scheen.

31 km met 500 hoogtemeters en drie beklimmingen, kort en zwaar en erg leuk. Het kunnen combineren van asfalt en grind is een van de sterke punten van Girona als fietsbestemming.

Thuisgekomen was het uitpakken van de fietsen en daarna afscheidsdiner, we kozen voor de favoriete La Piccola van deze week en hadden een leuke avond.